تجارت ارز – چه چیزی است؟ کجا و چگونه ارز را معامله کنیم؟  

تجارت ارز – چه چیزی است؟ کجا و چگونه ارز را معامله کنیم؟  

هر کشور واحد پول ملی خاص خود را دارد. نرخ آن توسط عوامل زیادی تعیین می شود: سطح توسعه اقتصادی، نسبت صادرات و واردات، نرخ بهره ، سطح تورم و غیره بازار مالی جهانی که همه این ارزها را متحد می کند می تواند این موارد باشد:  

 

تبادل. 

تمام عملیات با ارزهای کشورها منحصراً در مبادلات تحت کنترل آن ها و کنترل بانک های مرکزی صورت می گیرد.  

Otc. 

معاملات ارز به نقل از سهام گره خورده است، اما در خارج از مبادلات رخ می دهد. به عنوان مثال، بر روی سکوهای الکترونیکی.  

شرکت کنندگان در بازار جهانی ارز همه کسانی هستند که ارز می خرند و می فروشند. بانک ها، کارگزاران، سرمایه گذاران، صندوق های بازنشستگی و بیمه، معامله گران خصوصی و غیره با اهداف مختلف خرید می توانند سرمایه گذاری بلند مدت، کسب درآمد در نوسانات کوتاه مدت و اهداف مربوط به نیازهای اقتصادی باشند. به عنوان مثال، تشکیل ذخایر طلا و ارز، حفظ نرخ  ارز ملی و غیره.  

تجارت ارز در چه حال است؟ 

مفهوم تجارت ارز به این معنی است که: 

خریداران و فروشندگانی هستند که تعادل عرضه و تقاضا را تشکیل می دهند و حجم معاملات را ایجاد می کنند.  

واسطه هایی وجود دارند که روند انجام معاملات را فراهم می کنند. در بازار سهام، این مبادلات توسط کارگزاران سهام، در فارکس ،سیستم های الکترونیکی ECN، کارگزاران هستند.  

بهای یک ارز که در ارز دیگری تعیین می شود،نرخ نامیده می شود. ارز اول  پول پایه است، ارز نقلی دوم است. */USD یک نقل قول معکوس است. USD/* — direct quote.  

مثال 

یورو / دلار نرخ= ۱.۲ به این معنی است که ۱ یورو را می توان به قیمت ۱.۲ دلار خریداری کرد. ا . نرخ USD / RUB = 73 به این معنی است که ۱ دلار آمریکا ۷۳ روبل روسی ارزش دارد.  

نرخ ارز هر ارز در برابر ارز دیگری ناپایدار است. می تواند هم تحت تأثیر عوامل بازار (عرضه/ تقاضا) تغییر کند و هم به کمک ابزارهای بانک مرکزی به طور مصنوعی مدیریت شود. وظیفه معامله گر این است که در حال حاضر و در آینده در مورد تفاوت نرخ ها پول در آورد. این است که باید نرخ ارز را پیش بینی کنیم. 

ارزها را از کجا معامله کنیم؟ 

۱-بازار سهام . 

درآمد در تفاوت نرخ با کمک یک کارگزار است که  خدمات تجاری در مبادلات ارز ارائه می دهد .  

  • هزینه ها: حاشیه، مالیات، هزینه های مبادله، مبادله. 
  • مزایا: قابلیت اطمینان. به عنوان یک قاعده، کارگزاران سهام تحت کنترل سختگیرانه مبادلات و رگولاتورها از جمله بانک های مرکزی قرار دارند.  
  • معایب: کمیسیون های نسبتاً بالا در آستانه ورود.  

۲-فارکس. 

بیش از حد ضد بازار، که در آن شما تقریبا بلافاصله می توانید معاملات با ده ها نوع ارز،، کسب درآمد در نرخ متقابل، جفت راهنمای، جفت با همبستگی مستقیم یا معکوس انجام دهد. نمونه هایی از این استراتژی ها در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.  

  • هزینه ها: گسترش، بهره (در هنگام انتقال یک معامله باز به روز بعد)، کمیسیون سیستم های پرداخت در هنگام واریز / برداشت پول.  
  • مزایا: آستانه ورود کوچک (۱۰۰ دلار آمریکا برای شروع کافی است به نقض قوانین مدیریت ریسک) ، وجوه قرض گرفته شده در قالب اهرم آزاد است.  
  • معایب: خطراتی در مورد حمایت از حقوق و منافع معامله گر وجود دارد.  

۳-بانک، دفاتر مبادله. 

گزینه ای در دسترس همه: به بانک روید، ارز را روی میز پول نقد بخرید، منتظر تغییر نرخ بمانید، بفروشید. شما می توانید بدون توجه به محل خرید، ارز خریداری شده را در هر بانک یا دفتر مبادله ای به فروش برسانند.  

  • هزینه ها: حاشیه، مالیات و هزینه. 
  • مزایا: بدون نیاز به تماس با کارگزار، درک پلت فرم، ریسک کردن با پر کردن سپرده.  
  • معایب: تعداد محدودی از دارایی ها. اغلب آن را تنها دلار آمریکا، یورو، چند ارز آزادانه قابل تبدیل است، که می تواند تنها برای واحد پولی ملی رد و بدل شود.  

انتخاب بستگی به اهداف شما، تمایل به اختصاص زمان بیشتر به تجارت فعال و توسعه خود دارد.  

چگونه ارز را در بورس معامله کنیم؟ 

بورس شرکت کننده در بازار مالی است که به سازمان و انجام معاملات در انواع دارایی ها مشغول است. این سکویی است که خریداران و فروشندگان ثبت نام شده و دارای مجوز، معاملات را با نسبت نرخ ارز که با عرضه و تقاضا شکل می گیرد، انجام می دهند. بیشتر مبادلات جهانی هستند – در پلت فرم خود شما می توانید ارز، سهام، مشتقات و دارایی های سهام و … تجارت کنید.  

مبادله معاملات ارز  

اصل معامله در بورس و در فارکس به طور کلی یکسان است. برای یک تاجر خصوصی، واسطه ای که معاملات خود را به بازار خارجی می آورد، کارگزار است. ابزار یک پلت فرم تجاری است.  

قاعده تقدم: 

معامله گر یک کارگزار را انتخاب می کند. 

پلت فرم را دانلود می کند. 

با اتصال آن حساب باز می کند. 

سپرده را دوباره پر می کند. 

معاملات را باز می کند. 

اغلب، ارز حساب دلار آمریکا است. این ساده ترین گزینه است. اگر شما باز کردن یک حساب در یورو و معاملات باز در جفت دلار USD/ RUB ، برای محاسبه ارزش پیپ ، حجم معامله ، حد ضرر / سود ، شما باید برای انجام عملیات ریاضی را به یاد داشته باشید .  

کدام ارزهای تجاری مبادله می شود؟  

بسیاری از مبادلات متعلق به دسته جهانی است. بازار ارز  در همه ی ساعات کار می کند. مبادلات ارزی در پایتخت های کشورهای پیشرو در جهان و مراکز کسب و کار جهانی قرار دارد. هنگامی که یک معامله بسته می شود، دیگری باز می شود و در نتیجه معاملات بی وقفه را تضمین می کند.  

این توزیع جلسات تجاری را تشکیل می دهد که بر فعالیت، نقدینگی و نوسانات معاملات تأثیر دارد. آن ها در جدول زیر ذکر شده اند:  

جلسه اقیانوس آرام 

  • سیدنی 

جلسه آسیایی 

  • توکیو 
  • هنگ کنگ سار 
  • سنگاپور 

جلسه اروپا 

  • فرانکفورت 
  • زوریخ 
  • پاریس 
  • لندن 

جلسه آمریکا 

  • نیویورک 
  • شیکاگو 

مبادلات این شهرها کلیدی است – ارزهای تقریباً تمام کشورهای جهان را معامله می کنند. برنامه مبادلات بسته به زمان تابستان یا زمستان ممکن است متفاوت باشد. تمام مبادلات تنها در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات بسته می شود.  

مالیات بر معاملات ارز در بورس اوراق بهادار  

انواع مالیات و نرخ آنها به قانون گذاری کشور، تابعیت تاجر و غیره بستگی دارد مالیات اصلی مالیات بر درآمد شخصی است.  

کارگزار یک عامل مالیاتی است – مالیات در زمان برداشت پول معامله گر وضع می شود. معامله گر حق دریافت عصاره یا سند دیگری را دارد که پرداخت مالیات را تأیید می کند.  

کارگزار یک عامل مالیاتی نیست – مسئولیت تشکیل پرونده اظهارنامه با معامله گر نهفته است.  

ظرایفی ممکن است داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از کارگزاران سهام-عوامل مالیاتی در سایت نشان می دهد که یک معامله گر مالیات بر معاملات در بازارهای ارزی را پرداخت می کند. تغییرات نرخ ها و معافیت های مالیاتی نیز امکان پذیر است. مثلاً اگر معامله گر به عنوان کارآفرین خصوصی عمل کند.  

تجارت بین المللی ارز 

معاملات بین المللی ارز را می توان به عنوان هر گونه عملیات برای خرید و فروش ارز کشورهای مختلف بر روی سکوهای ارزی درک کرد. اغلب این اصطلاح به معنای باریک تر به کار می رود. این معاملات ارز بین شرکت کنندگان در بازار بزرگ – بانک های مرکزی و تجاری، صندوق های پرچین و غیره بدون اهداف سفته بازی است.  

هدف بانک های مرکزی مدیریت نرخ ارز ملی، مهار یا بالعکس افزایش تورم به سطح هدف، فراهم کردن حمایت مالی از صنایع فردی، و مدیریت ذخایر طلا و ارز است.  

هدف از بانک های تجاری، شرکت ها خرید ارز خارجی برای اجرای عملیات صادرات و واردات، پشتیبانی ارز از مشتریان و غیره است.  

هدف از سرمایه گذاری صندوق های پرچین تنوع بخشیدن ئ در نتیجهکاهش خطر ، قرار دادن وجوه رایگان در ارزهای مختلف است.  

این شرکت کنندگان در بازار به دلیل حجم تراکنش ها مستقیماً بر نرخ یک ارز خاص تأثیر می گذارند. وظیفه معامله گران خصوصی پیش بینی اهداف، طرح ها، اقدامات بازارسازان و پیروی از روند است.  

 

معاملات ارز فارکس  

تجارت در یک مبادله یا فارکس با انتخاب کارگزاری آغاز می شود که به عنوان واسطه ای بین دیگر شرکت کنندگان در بازار عمل خواهد کرد.  

الگوریتم معاملات ارز فارکس: 

۱-یک یا چند جفت ارز را مطابق با یک استراتژی از پیش توسعه یافته انتخاب کنید. نوسانات آماری را در نظر بگیرید. 

۲-بررسی بازه های زمانی بالاتر، تجزیه و تحلیل: 

  • رسم مقاومت کلیدی و سطوح پشتیبانی. شما می توانید نقاط محوری ، سطح Fibonacci استفاده کنید.  
  • الگوها را پیدا کنید. اگر الگوهای برگشتی وجود ندارد، منتظر آنها بمانید.  
  • با کمک شاخص های فنی، آغاز روند را پیدا کنید. و یا گرفتن لحظه ای از پایان اصلاح محلی در روند (معاملات نوسان).  

۳-به بازه های زمانی پایین تر بروید، تحلیل مشابهی انجام بدهید، ابتدای روند را پیدا کنید.  

۴-ارزیابی عوامل اساسی در زمان سیگنال ظاهر می شود. اگر آنها در دسترس نباشند یا پیش بینی مصادف با تجزیه و تحلیل فنی باشد، می توانید معامله ای را باز کنید.  

۵-محاسبه حد ضرر و سود مطابق با سیستم مدیریت ریسک فردی. یه معامله رو باز کنید.  

۶-صبر کنید تا سود را به دست آورید. یا معامله را با روش های دیگر ببندید: با توقف دنباله دار، توسط سطوح نمودار یا الگوها.  

این ،الگوریتم کلی است. وظیفه شما این است که توسعه استراتژی معاملات ارز خود را، که تمام عوامل موثر بر قیمت با خطرات مطلوب را در نظر بگیرند. 

کدام ارز بهتر است معامله شود؟ 

به طور متوسط  کارگزار فارکس شامل ۵۰ تا ۱۰۰ جفت ارز است. برخی از کارگزاران می توانند ابزارهای «مصنوعی» – ارزهای عجیب و غریب را در ترکیب با دارایی های بازارهای سهام یا کالا پیدا کنند.  

معیارهای انتخاب یک جفت ارز:

نقدینگی. این اموال یک دارایی است که به سرعت با حداقل از دست دادن ارزش به فروش می رسد. اگر شما یک دارایی کم مایه بخرید، به دلیل کمبود خریداران قادر به فروش سریع آن نخواهید بود. شما باید قیمت را کاهش داده، سود خود را از دست بدهید. هر چه نقدینگی جفت ارز بیشتر باشد، گسترش کمتر،  سریع تر می توانید معاملات را انجام دهد. ارزهای با نقدینگی بالا شامل ارزهای اصلی آزادانه قابل تبدیل هستند  

نوسانات. قیمت ها به سرعت در یک محدوده ثابت تغییر می کند. هر چه نوسانات بیشتر باشد، قیمت سریع تر تغییر می کند و دامنه حرکت گسترده تر می تواند  باشد.  برای یک معامله گر، نوسانات بالا فرصتی برای کسب درآمد سریع است. اما در عین حال، این افزایش خطر از دست دادن سرمایه است، چرا که افزایش نوسانات اغلب با کاهش نقدینگی همراه است. 

جلسه معاملات . بازار ارز ۲۴ ساعت در روز و ۵ روز در هفته فعال است. جلسه معاملاتی بر فعالیت معاملات در یک جفت ارز خاص تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، بزرگترین حجم معاملات برای جفت یورو/دلار آمریکا در “آمریکا” و “اروپا” است. در جلسه آسیایی، نقل قول ها فعالانه در ترکیب با  JPY، AUD، NZD  حرکت می کنند. 

نتیجه :  

اینکه کدام ارز را بهتر است تجارت کنید ، انتخاب فردی است. بستگی به اهداف و استراتژی های مورد استفاده دارد. و برای کمک به نتیجه گیری تجربه عملی تجارت در حساب نسخه ی آزمایشی کمک خواهد کرد.  

جفت ارز فارکس 

یادآوری: نرخ یک جفت ارز ارزش یک ارز است که به ارز دیگری نشان داده می شود. در مورد معاملات فارکس به صورت زیر است:  

شما یک سپرده در دلار آمریکا دارید . شما فرض می کنید که ارز یورو در برابر دلار آمریکا رشد خواهد کرد. یا برعکس به دلایل اساسی دلار آمریکا در برابر یورو  سقوط خواهد کرد – نتیجه هم همین طور است. به عبارت دیگر، امروز ۱ یورو را می توان به قیمت ۱.۲ دلار خریداری کرد. و فردا به قیمت ۱.۳۰ دلار خواهد بود. این بدان معنی است که جفت یورو / دلار بالا خواهد رفت.  

شما باز کردن یک موقعیت طولانی در یورو / دلار جفت در نرخ فعلی ۱.۲ — شما خرید ۱ یورو به قیمت ۱.۲ دلار است..  

افزایش یورو  قیمت در برابر دلار آمریکا، نرخ جفت یورو / دلار آمریکا در حال بالا رفتن است. شما با بستن معامله در حال حاضر در نرخ ۱.۳ — فروش ۱ یورو به قیمت ۱.۳ دلار است. درآمد در معامله — ۰.۱ دلار آمریکا.  

جفت ارزهای اصلی 

جفت ارز اصلی (“majors”) جفت ارزهایی هایی هستند که بزرگترین حجم معاملات بر روی آن ها می گذرد. ویژگی های آن ها:  

  • ارزها آزادانه قابل تبدیل هستند. آن ها واحد پول ملی کشورهای توسعه یافته هستند.  
  • آن ها گسترش نسبتاً کوچکی دارند که تقریباً حتی در لحظات نفوذ عوامل اساسی نیز گسترش نمی یابد.  
  • آنها یک ذخیره نقدینگی بزرگ دارند – همیشه کسانی هستند که می خواهند آنها را بفروشند و بخرند.  
  • تجزیه و تحلیل اساسا ساده است. با نفوذ اخبار اقتصادی ، انتشار آمار ، پیش بینی  
  • ایده آل برای نقد شدن در فواصل کوتاه، معاملات نوسان، معاملات درون روزی.  

جفت ارز اصلی یورو، GBP، CHF، CAD، AUD، NZD، JPY همراه با دلار آمریکا است.  

جفت ارز ثانویه 

جفت ارز ثانویه شامل جفت ارزهایی است که می توانند از ارزهای عمده آزادانه قابل تبدیل بدون مشارکت دلار آمریکا تشکیل شده باشد. به آن ها دوره های متقاطع نیز می گویند. ویژگی های آن ها:  

  • آنها به طور متوسط سطح نقدینگی پایین تری دارند .  
  • پیچیده تر از نقطه نظر پیش بینی، به عنوان مثال آنها نیاز به تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر هر ارز از جفت و تجزیه و تحلیل دلار آمریکا است.  
  • مناسب برای همه انواع استراتژی ها. 

Примерд второстепенных валютных пар — EUR/GBP, NZD/JPY, AUD/CAD.  

اگزاتیک 

این جفت ارزها جفت ارزهایی با سطح پایین نقدینگی است. ویژگی های آن ها:  

  • ارزها متعلق به کشورهایی هستند که اقتصاد در حال توسعه دارند.  
  • حجم معاملات نسبتا کوچک. معامله گران نسبتا کمتر هستند .  
  • تحلیل بنیادی پیچیده . به جای قیمت گذاری بازار آزاد، نرخ هت می توانند مقررات دستی توسط بانک مرکزی داشته باشد. رسانه ها کمتر به این ارزها توجه می کنند، زیرا اطلاعات اساسی بسیار کمتری در مورد آن ها وجود دارد.  
  • مناسب برای استراتژی های روند میان مدت و بلند مدت.  

نمونه هایی از این جفت ارز ها عبارتند از RUB, MXN, TRY, ZAR در رابطه با دلار آمریکا. 

مقایسه جفت ارز عمده  

حدود ۸۰٪ حجم معاملات توسط جفت ارز عمده به حساب میآید. با وجود جنبه های مشترک (نوسانات بالا و نقدینگی)، تفاوت هایی دارند که نوع استراتژی های مورد استفاده را تعیین می کنند. ما آنها را در زیر به صورت یک جدول مقایسه ای نشان داده اند.  

  یورو / دلار آمریکا  پوند/ دلار آمریکا  USD/JPY  دلار آمریکا/ دلار آمریکا 
نوسانات  متوسط  بالا  متوسط  متوسط 
عوامل مؤثر  قرار گرفتن در معرض عوامل خبری: آمار آمریکا، انتشار بانک مرکزی اروپا و غیره.   نفوذ طولانی تر عوامل خبری: آمار برای بریتانیا، اتحادیه اروپا، ایالات متحده   تاثیر درازمدت عوامل خبری از آمریکا. نفوذ بازارسازان   داده های اقتصادی در مورد عملیات صادرات واردات ایالات متحده آمریکا، استرالیا، داده های تولید  
جلسه  لندن  لندن  آسیایی  آسیایی، لندن، نیویورک 
استراتژی  پوسته پوسته شدن، تجارت نوسان، در طول روز  نوسان معاملات ، استراتژی های روند در بازه های زمانی H1 – H4  روند بازرگانی، معاملات عقب نشینی در سطوح فیبو  معاملات روند، معاملات عقب نشینی عمیق 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *