آموزش فارکس برای مبتدیان (دوره اکسپرس)

آموزش فارکس برای مبتدیان (دوره اکسپرس)

آموزش فارکس برای مبتدیان (دوره اکسپرس)

 

این دوره ی آموزشی به نحوی توسط کارشناسان طراحی و تولید شده که یک فرد مبتدی به اصول اولیه بازار و معاملات اشراف کافی را داشته باشد . به کمک دوره، یک مبتدی قادر خواهد بود اصول اولیه بازار، مفاهیم اساسی و الگوریتم تجارت را بیاید.

یک معامله گر تازه کار اصول اولیه تجارت فارکس را یاد خواهد گرفت، و در حال حاضر بر اساس این داده ها در نهایت قادر خواهد بود تا یک استراتژی تجاری فردی را توسعه دهد.

مواد برای مطالعه به صورت جمع و جور و ساده ارائه شده است. پس از اتمام دوره اکسپرس، شرکت کننده به راحتی نحوه کار بازار را درک خواهد کرد.

کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند – تنها چیزی که از یک دانش آموز نیاز دارید این است که اطلاعات معامله گران با تجربه را به دقت مطالعه کنید، فیلم ها را تماشا کنید، مقالات را بخوانید. آموزش زمان زیادی نمی برد، اما پس از گذراندن دوره، فرد سطح دانش در مورد کار بازار مالی را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد، و به زودی قادر خواهد بود با نتیجه مثبت تجارت کند.

۱. مبانی بازار فارکس

بازار فارکس چگونه شکل گرفت؟

بازار جهانی فارکس بین بانکی (FOReign EXchange) در دهه ۷۰ قرن بیستم شکل گرفت، زمانی که تجارت بین المللی از نرخ ارز ثابت به نرخ های شناور نقل مکان کرد. . در عین حال نرخ ارز یک ارز نسبت به ارز دیگر تنها با عرضه و تقاضای شرکت کنندگان در بازار آزاد شروع به تعیین کرد و تغییر مداوم عرضه و تقاضا در بازار باعث تغییر نرخ در یک جهت یا جهت دیگر می شود که در واقع یک معامله گر ارز بر اساس آن درآمد کسب می کند. از آن زمان، فارکس به پویاترین و پرحجم ترین بازار تبدیل شده است. علاوه بر این، این تنها بازار در جهان است که در ۲۴ ساعت کار می کند.

بازار فارکس کجاست؟

فارکس هیچ مکان تجاری خاصی ندارد. این شبکه ای از فروشندگان ارز است که توسط مخابرات به هم متصل می شوند، در سراسر تمام مراکز مالی پیشرو در جهان پراکنده شده و شبانه روز کار می کنند. فارکس یک بازار بین بانکی  نامیده می شود، از آنجا که تمام تراکنش ها بین همتایان از طریق تلفن، یا با استفاده از فناوری های الکترونیکی به نتیجه می رسد.

در بازار فارکس چه می خرند و می فروشند؟

هر بازاری شامل معامله در یک محصول خاص است. کالای اصلی بازار فارکس، ارزهای ملی کشورهای مختلف است. از طریق کارگزاران، شما می توانید تقریبا هر ارز تجارت کنید. مایع ترین ارزها: دلار آمریکا (دلار آمریکا)، یورو (یورو)، ین ژاپن (JPY)، پوند بریتانیا (GBP)، فرانک سوئیس (CHF) است. در بازار فارکس، ارزها همواره به صورت جفت معامله می شوند. رکورد سنتی یک جفت ارز فرم دارد: ارز پایه/نرخ گذاری (یورو/دلار آمریکا). علاوه بر این در فرایند یادگیری، این موضوع را با جزئیات بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

چه کسی در بازار فارکس معامله می کند؟

شرکت کنندگان اصلی بازار فارکس از این قرارند:

  • بانک های تجاری؛
  • مبادله کنندگان ارزی؛
  • بانک های مرکزی؛
  • شرکت های درگیر در عملیات تجارت خارجی؛
  • شرکت کنندگان در سرمایه گذاری؛
  • شرکت های کارگزاری؛
  • افراد خصوصی؛
  • بانک های تجاری.

برنامه بازار فارکس چیه؟

فارکس ۲۴ ساعت در روز، ۵ روز در هفته (به استثنای تعطیلات ملی) عمل می کند.

به طور سنتی، در برنامه جلسات معاملاتی در فارکس، مرسوم است که سه سشن اصلی را متمایز کنیم (زمان مسکو +۴ GTM):

  • جلسه معاملات آسیایی: ۰۴:۰۰ – ۱۲:۰۰;
  • جلسه معاملات اروپا: ۱۰:۰۰ – ۱۸:۰۰;
  • جلسه معاملات ایالات متحده: ۱۷:۰۰ – ۰۱:۰۰.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید سشن معاملات برای استرالیا و اقیانوسیه، که می افتد در ساعات صبح: ۰۲:۰۰ – ۱۰:۰۰ را ببینید.

۲. مفهوم نرخ ارز

جفت ارز چه هستند؟

در بازار فارکس، معاملات به صورت جفت ارز انجام می شود، به این معنی که شما جفت ارز می خرید یا می فروشید. قیمت یک ارز همیشه در رابطه با یک ارز دیگر بالا می رود یا سقوط می کند. به عنوان مثال، یورو (یورو) و دلار (دلار آمریکا) جفت ارز یورو دلار (یورو/ دلار آمریکا) را تشکیل می دهند. اگر این جفت ارز را بخرید، معتقدید که یورو در برابر دلار به قیمت رشد خواهد کرد و بالعکس اگر این جفت ارز را بفروشید، معتقدید که یورو در برابر دلار ارزان تر خواهد شد. به عنوان مثال، اگر شما بگویید که دلار آمریکا پایین می رود، پس مشخص نیست که ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم، چرا که دلار آمریکا می تواند در برابر دلار استرالیا افزایش یابد، و در برابر یورو کاهش یابد.

جفت ارز چه هستند؟

هشت ارز معامله شده در فارکس (دلار آمریکا، یورو، JPY، GBP، CHF، CAD، NZD، و AUD) نمایندگی می شوند. تمام ارزهای ارائه شده هفت جفت ارز با دلار آمریکا تشکیل می دهند. آن ها را جفت ارز اصلی یا «ماژور» می نامند. به تمام جفت ارزهای دیگر مینور یا “مینور” میگویند.

مفهوم پایه و ارز نقل شده است.

پولی که در جفت ارز اول است ارز پایه نامیده می شود، دوم نقل می شود، به این صورت که ارز پایه را برای ارز نرخ گذاری می خریم. به عنوان مثال، هزینه USD/CHF 0.9500 به این معنی است که ۱ دلار (USD) به ارزش ۰.۹۵۰۰ فرانک سوئیس (CHF) است.

نرخ گذاری چگونه است؟

مانند هر کالایی، یک ارز دارای قیمت است – به آننرخ ارز گفته می شود.نرخ ارز ارزش یک واحد پولی یک کشور است که در واحدهای پولی کشور دیگری بیان می شودنرخ گذاری فارکس شامل دو جزء است:

  • نرخ پیشنهاد فروشنده (که در آن مشتری ارز می فروشد)؛
  • از نرخ خریدار (که در آن مشتری ارز می خرید) بپرسید.

بنابراین، به عنوان مثال، ارزش یورو / دلار آمریکا در ۱.۰۳۴۳ / ۱.۰۳۴۶ نشان داد، که در آن قیمت اول نشان می دهد که چگونه بسیاری از دلار شما می توانید فروش ۱ یورو (قیمت پیشنهاد)، و دوم – چند دلار شما نیاز به خرید ۱ یورو (قیمت بپرسید).

اسپرد چیه؟

اسپرد  تفاوت قیمت فروشنده و خریدار در یک زمان است. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر نرخ گذاری یورو/دلار آمریکا ۱٫۳۸۰۰/۱٫۳۸۰۴ باشد، اسپرد  برابر با ۴ پیپ خواهد بود. بیایید روش برای تعهد اسپرد  در یک مثال در نظر بگیرند. اگر ما می خواهیم برای خرید یورو برای دلار، و ما می بینیم نرخ گذاری از ۱.۲۲۸۰ / ۸۵ در مقابل ما، پس از آن این ما را به خرید با قیمت بالاتر، است که، در ۱.۲۲۸۵ منجر شود. حالا، بیایید بگوییم ما می خواهیم موقعیت خود را تکمیل کنیم و کارگزار به ما نرخ گذاریی از ۱.۲۴۵۰/۵۵ ارائه می دهد، در این مورد خدمت به ما با قیمت پایین تر ۱.۲۴۵۰. به این ترتیب در نتیجه معامله شما، شرکت کارگزاری ۵ امتیاز سود برای خود کسب خواهد کرد.

یک پیپ چیه؟

حداقل تغییر در نرخ گذاری فارکس یک نقطه (نقطه، پیپ) نامیده می شود. تقریباً تمام نرخ گذاری های ارزی از پنج رقم تشکیل شده اند و هر کدام از آن ها پس از رقم اول دارای کاما هستند. استثنا جفت ارز با ین ژاپن است، جایی که تعداد ارقام پس از دوره / نقطه رقمی ۲ است. آخرین رقم در نرخ گذاری ارز یک نقطه است – است که, ۰.۰۰۰۱. به عنوان مثال، ارزش یورو/دلار آمریکا ۱٫۱۳۶۹ بود، و ۱٫۱۳۷۲ شد. گفته می شود که نرخ گذاری با ۳ امتیاز تغییر کرده است.

نرخ گذاری ها در بازار بین المللی ارز چگونه شکل می گیرد؟

نرخ گذاری از جفت ارز از بازار فارکس به طور تصادفی تشکیل نشده است. شکل گیری نرخ گذاری قیمت هر جفت ارز تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل قرار می گیرد:

  • وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور؛
  • اخبار، انتظارات و شایعات؛
  • حوادث و فاجعه (نیروی majeure) ؛
  • فعالیت های تجاری از بزرگترین بازیکنان در بازار فارکس و دیگران.

۳. چگونه شروع به کار در بازار فارکس

برای شروع معاملات در بازار فارکس به چه چیزی نیاز دارم؟

هر کسی می تواند شروع به کار بر روی بازار فارکس. برای این کار باید یک شرکت کارگزاری انتخاب کنید، حساب تجاری را در وب سایت کارگزار باز کنید و سپرده اولیه را انجام دهید. باز کردن یک حساب تجاری، به عنوان یک قانون، به صورت آنلاین صورت می گیرد. شما باید داده های خود را در فرم ثبت نام وارد کنید: نام کامل، آدرس ایمیل، ورود و رمز عبور خود را مشخص کنید، که متعاقبا توسط شما برای ورود به سایت استفاده خواهد شد. پس از ثبت نام، کارگزار شما را با یک برنامه خاص به صورت رایگان است که اجازه می دهد تا شما را به معاملات در بازار فارکس – پلت فرم تجاری ارائه دهد.

  • یک کارگزار فارکس یک شرکت، شرکت کننده حرفه ای در بازار فارکس است، که عملیات با اوراق بهادار را به نمایندگی از مشتری و با هزینه خود بر اساس قراردادها و توافقات خاصی انجام می دهد. شرکت های زیادی در بازار فارکس وجود دارند و معامله گر می تواند مناسب ترین شرکت را برای خود انتخاب کند .
  • معامله گر کسی است که ابزارهای مالی مختلفی را معامله می کند و در مورد تغییرات نرخ ارز پول در می آورد.
  • سپرده مبلغی از وجوه است که به حساب افتتاح شده با یک شرکت کارگزاری برای شروع معاملات در بازار فارکس واریز می شود.

چقدر پول برای شروع تجارت نیاز دارید؟

میزان حداقل سپرده بستگی به شرکت کارگزاری دارد که شما انتخاب می کنید با آن معامله کنید: از چند سنت (حساب خرد) تا چند هزار دلار. شما می توانید با سرمایه گذاری، به عنوان مثال، یک دلار شروع به کار کنید. برای خرید ۱۰۰ هزار واحد ارز پایه، نیازی به واریز مبلغ مشابهی نیست. چطور ممکنه؟ معامله گر مجبور خواهد بود حاشیه خاصی (حاشیه) ایجاد کند و شرکت کارگزاری وام در اختیار او قرار خواهد داد. نسبت بین وثیقه و مقدار دریافتی تحت آن اهرم نامیده می شود. اهرم فارکس می تواند از ۱:۱ تا ۱:۵۰۰ باشد. به عنوان مثال، شما یک اهرم ۱ : ۱۰۰ را انتخاب کردید. این بدان معنی است که با داشتن ۱۰۰ دلار به عنوان سپرده شما می توانید معاملات با بسیاری از ۱۰ ۰۰۰ دلار آمریکا (۱۰۰ دلار * ۱۰۰ (اهرم) = ۱۰ ۰۰۰). بانک در مورد معامله شما کمیسیونی را شارژ نمی کند. سود آن جمع آوری بودجه شماست. لطفا توجه داشته باشید که هر چه اهرم بزرگتر باشد، نه تنها سود، بلکه زیان های احتمالی نیز بیشتر است.

چقدر میتونم درآمد داشته باشم؟

سود یک معامله گر به دلایل مختلف زیادی بستگی دارد. متوسط معامله گر از ۱۰٪ تا ۵۰٪ در ماه دریافت می کند. ماه ها با سودآوری فوق العاده وجود دارد — ۱۰۰ ٪ — ۵۰۰ ٪ یا بیشتر. همه چیز خیلی فردی است.

در مورد معاملات فارکس چه چیزی وجود دارد؟

اساس معاملات در بازار فارکس باز کردن معامله ای برای خرید یا فروش ارز و بستن این معامله با عملیات مخالف است (در صورت فروش، آنگاه نیاز به خرید دارید و برعکس). معامله گران به جای اینکه بگویند «یورو به دلار خریدم» یا «یورو به دلار فروختم» از عبارات کوتاه تری استفاده می کنند: «یورو دلار بخرید» یا «یورو دلار بفروشید» (به ترتیب). این است که ما جفت ارز یورو دلار (یورو به دلار) را می خریم به این امید که یورو در برابر دلار ارزان تر شود و ما با فروش این جفت ارز سود خواهیم کرد.

۴. پلت فرم و نسخه ی نمایشی افتتاح حساب

پلت فرم تجاری چه است؟

این نرم افزار است که اجازه می دهد تا یک معامله گر برای به دست آوردن اطلاعات لازم در مورد دوره تجارت در بازار فارکس در زمان واقعی، و همچنین انجام معاملات تجاری است. پایانه معاملاتی معمولاً توسط شرکت کارگزاری به صورت رایگان به معامله گر داده می شود. محبوب ترین ترمینال تجاری برای کار بر روی فارکس MetaTrader4 است.

چگونه یک حساب آزمایشی باز کنیم؟

یک حساب آزمایشی یک حساب آزمایشی با سپرده مجازی است. در هنگام کار بر روی این حساب، شما چیزی کسب نمی کنید و وجوه خود را واریز نمی کنید. شما این فرصت را برای آزمون قدرت خود را در معاملات تحت شرایط بازار واقعی بدون هیچ گونه سرمایه گذاری اولیه. اعتبار چنین حساب غیر عضوی است.

به منظور باز کردن یک حساب آزمایشی در پلت فرم تجاری شما نیاز به:

  • دانلود و نصب پلت فرم بر روی کامپیوتر شما.
  • راه اندازی یک پلت فرم تجاری.
  • به تب “فایل ” منوی بالای پلت فرم بروید.
  • “باز کردن حساب” را انتخاب کنید.
  • تمام رشته های فرم ثبت نام را پر کنید و داده های خود را تایید کنید.

پس از آن، شما یک حساب تمرین در شرکت که پلت فرم شما دانلود و نصب ایجاد خواهد شد. ورود و رمز عبور خود را بنویسید (رمز عبور معامله گر به شما اجازه می دهد تا معاملات را در حساب انجام دهید، و رمز عبور سرمایه گذار تنها برای استفاده از فعالیت در حساب بدون امکان تأثیرگذاری در مسیر معاملات در نظر گرفته شده است). پس از آن، شما از آنها برای ورود به حساب استفاده کنید.

۵. تجارت دستگاه پلت فرم

حالا بیایید نگاهی دقیق تر به دستگاه پلت فرم تجاری بیندازیم.

پنجره نمودار .

نمودار ارزها در بخش مرکزی پلت فرم نمایش داده می شود. تعداد نمودارهای جفت ارز بستگی به تعداد جفت هایی دارد که معامله گر با آن ها کار می کند.

انواع نمودارها .

در ترمینال MT4 سه نوع نمودار وجود دارد: میله ها، شمعدان های ژاپنی و خطوط. نماهای نمودار با استفاده از دکمه ها در نوار ابزار تعویض می شوند.

بازه زمانی .

یک قسمت مهم نمودار بازه زمانی آن است، یا به عبارت دیگر – دوره زمانی که برای آن کاند (نوار) قیمت ساز را نشان می دهد. بازه های زمانی زیر وجود دارد: ۱, ۵, ۱۰, ۱۵, ۳۰ دقیقه, ۱ ساعت, ۴ ساعت, ۱ روز, ۱ هفته, ۱ ماه.

پنجره دیده بان بازار.

در اینجا می توانید اطلاعاتی در مورد قیمت خرید و فروش ابزارهای ارزی در حال حاضر پیدا کنید: پیشنهاد – قیمت فروش، بپرسید – قیمت خرید. با کلیک راست بر روی خط با هر جفت ارز، شما می توانید یک منو با وظایف زیر باز کنید:

  • سفارش جدید — باز کردن پنجره است که اجازه می دهد تا شما را به معامله تجاری (خرید ، فروش) ؛
  • پنجره نمودار نمودار ابزار را نمایش می دهد؛
  • نمودار تیک نموداری را در پنجره Market Watch نمایش می دهد که هر تغییر قیمت را نشان می دهد (بر دوم).

پنجره ناوبر .

در اینجا فهرستی از حساب های موجود (مورد “حساب ها”) را نمایش می دهد که تا به حال به آن متصل شده اند. برای شروع کار با حساب دیگری باید با ماوس روی آن دوبار کلیک کنید. این پنجره همچنین شامل فهرستی از تمام شاخص ها، اندیکاتور ها و اسکریپت های نصب شده در پلت فرم تجاری است.

پنجره پایانه معاملاتی.

  • معاملات – این برگه شامل تمام اطلاعات مربوط به معاملات در حساب است: موقعیت های باز و سفارشات قرار داده شده، و همچنین وضعیت فعلی حساب (موجودی فعلی، صندوق های رایگان و غیره)؛
  • تاریخچه حساب — نمایش اطلاعات در مورد عملیات تجاری تکمیل شده ، در مورد حرکت وجوه در حساب (ورودی ، برداشت) ؛
  • صندوق پستی – فهرستی از ایمیل هایی که از سرور مرکز خرید و فروش شما می آیند در اینجا ذخیره می شود؛
  • کارشناسان — سیاهههای مربوط به مشاوران متخصص و یا اسکریپت ها ؛

۶. چگونه به کار با پلت فرم تجاری

چگونه معامله کنیم؟

چگونه معامله کنیم؟ به منظور انجام اولین تراکنش خود، شما نیاز به باز کردن یک پلت فرم تجاری، دسترسی از حساب آزمایشی ایجاد شده توسط شما در مرحله قبلی از این نرخ بیان را وارد کنید و جفت ارز که بر روی آن شما یک معامله را انتخاب کنید. برای مبتدیان، کار با جفت ارز یورو/دلار آمریکا را توصیه می کنیم. بنابراین ، پیدا کردن یورو دلار جفت ارز در “بازار دیده بان” پنجره ، راست کلیک کنید بر روی نام جفت و انتخاب “سفارش جدید” آیتم. پنجره زیر در مقابل شما ظاهر می شود:

در اینجا شما نیاز به تنظیم حجم معامله، که در مقدار زیادی اندازه گیری شده است، توقف از دست دادن و گرفتن سطح سود و کلیک بر روی دکمه فروش اگر قیمت پایین می رود و یا خرید اگر شما پیش بینی تقویت یورو در برابر دلار است. در عین حال می توانید تعداد نامحدودی از تراکنش ها را باز کنید. بستگی به اندازه سپرده و اهرم مالی شما دارد.

چه چیز زیادی است؟

این حداقل حجم معاملات در بازار ارز است. ۱ لات = ۱۰۰،۰۰۰ واحد از ارز پایه. شما می توانید هر دو مقدار زیادی و برخی از بخشی از آن خرید، به عنوان مثال، ۰.۰۱ لات – ۱۰۰۰ واحد، ۰.۵ – ۵۰ ۰۰۰، و غیره.

توقف از دست دادن سود یا حد ضرر

توقف از دست دادن دستور به طور خودکار بستن یک موقعیت پس از رسیدن به قیمت داده شده است (اگر قیمت در جهت که در آن شما انتظار می رود) ، محدود کردن زیان است. سود را، برعکس، دستورالعمل بستن موقعیت زمانی که قیمت به حداکثر می رسد، به نظر شما، به منظور رفع سود است.

بنابراین، موقعیت باز است. در برگه “تجارت” ترمینال شما می توانید سود فعلی در معامله خود را ببینید. در ستون آخر “سود” نمایش داده می شود.

شما می توانید معامله را به منظور رفع سود در هر زمان بسته است. برای این کار روی خط با داده های روی تراکنش کلیک راست کرده و “معامله را ببند” را انتخاب کنید.

۷. مفهوم تجزیه و تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چیه؟

این روشی برای پیش بینی قیمت برای هر دارایی مالی است که بر اساس محاسبات ریاضی است. در عین حال اجزای ریاضی نیز در نظر گرفته نمی شوند. اعتقاد بر این است که قیمت ها در آینده را می توان با تجزیه و تحلیل قیمت ها در گذشته پیش بینی کرد.

بیشتر معامله گران بر اساس شهود کار می کنند و از هیچ روشی برای تحلیل بازار  استفاده نمی کنند. تجارت به این ترتیب نیاز به تحلیل و توجیه سختگیرانه بازار ندارد. اما، حتی اگر شما تصمیم به استفاده از شهود در تجارت دارید، پس کسب دانش از تجزیه و تحلیل تکنیکال به شما صدمه نمی زند، در هر صورت.

انواع اصلی نمودارها.

۱- خطی. در  چنین نموداری تنها به قیمت در زمان تکمیل معامله برای تمام دوره های بعدی اشاره می شود.

  • شمعدان ژاپنی. شکل شکل گرفته بین قیمت های باز و نزدیک بدنه شمعدان نامیده می شود و خطوطی که از بدنه خارج می شوند ارزش قیمت بالا و پایین را در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهند.
  • ۳. نمودار (میله) — در این نمودار بالاترین قیمت (نقطه بالای ستون) ، پایین ترین قیمت (نقطه پایین تر از ستون) ، قیمت در زمان باز کردن (خط در سمت چپ نوار عمودی) و قیمت در زمان بسته شدن (خط در سمت راست نوار عمودی) اشاره کرد .

روندها :

یک روند جهت حرکت قیمت است. به عنوان یک قاعده، سه نوع روند وجود دارد:

  • روند صعودی – قیمت ها در حال افزایش است. شرط اصلی یک روند صعودی این است که حرکت رو به بالا بر حرکت رو به پایین تمایل بیشتری دارد (روند «صعودی» با گاو نر مقایسه می شود که قیمت را بر روی شاخ ها بالا می برد).
  • روند نزولی – قیمت ها در حال کاهش است. با این روند، حرکت تمایل بیشتری به نزول دارد  (خرس انگار از بالا روی قیمت می افتد ).
  • خنثی – هیچ حرکت قیمت قطعی یا پایین یا بالا وجود ندارد. چنین حرکتی «مسطح» (مسطح) نامیده می شود.

۸. ویژگی های تجزیه و تحلیل تکنیکال

برای تحلیل بازار نیازی به انجام عملیات پیچیده ریاضی نیست. تحلیلگران ما این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می دهند. در وب سایت ما، تمام پیش بینی های تحلیلی در بخش “تحلیل های نویسنده” ارائه شده است.

به منظور درک بررسی های تحلیلی ارائه شده و درک چگونگی ادامه، پیشنهاد می کنیم که خود را با مفاهیم اساسی تحلیل تکنیکال آشنا کنید.

مقاومت / حمایت .

خطوط مقاومت قله های مهم بازار را متحد می کنند. در نزدیکی سطح مقاومت، رشد قیمت متوقف می شود و با سقوط به حمایت  جایگزین می شود. کاهش قیمت ها در نزدیکی خط پشتیبانی به حالت تعلیق در میآید، و قیمتها دوباره افزایش می یابد. احتمال یک ریباند از حمایت /مقاومت بسیار بیشتر از احتمال شکست آن است. اگر هنوز شکست حمایت  وجود داشته باشد، به سطح مقاومت تبدیل می شود و برعکس.

منطقه perecouplins و peressives.

معمولاً بازار بیش از حد کاهش قریب الوقوع قیمت ارز را نشان می دهد، چرا که در این لحظه است که تقاضای فزاینده شروع به جایگزینی با عرضه فزاینده می کند. منطقه بیش از حد مورد بررسی محل بسیار خوبی برای انجام معاملات برای فروش ارز است. در این صورت سفارشات فروش باید در لحظه ای قرار گیرند که خروج از منطقه بیش از حد مورد بررسی وجود دارد و این روند حرکت خود را به پایین ادامه می دهد.

“شکل”

تعریف کانال :

تجزیه و تحلیل تکنیکال یک “کانال” را به عنوان یک کانال شکل تعریف می کند که در آن نمودار قیمت حرکت می کند، از زیر توسط خط حمایت پشتیبانی می شود، و از بالا توسط خط مقاومت. سه نوع کانال وجود دارد:

  • صعودی – کانال صعودی
  • نزولی – کانال نزولی
  • حنثی  (مسطح، بی روند)

شکستن از طریق مقاومت در کانال صعودی سیگنال خوبی برای خرید است. برای کانال نزولی عکس آن درست است.اصلاح بازار یا عقب گرد بازار

– حرکت قیمت در جهت مخالف در رابطه با روند فعلی، که ناشی از فشار بیش از حد خرید و یا بیش از حد فروخته شده است.

سه نوع اصلاح بازار وجود دارد:

۱- اصلاح رو به بالا بازار – با روند نزولی رخ می دهد.

  1. اصلاح بازار رو به پایین — با روند بالا رخ می دهد.
  2. ۳. اصلاح بازار خنثی (همچنین به نام “محدوده پهلو” و یا تحکیم بازار). تحکیم بازار یا همان خنثی در زمانی رخ می دهد که عرضه و تقاضا برای ابزار مالی مورد نظر تقریباً برابر است.

۹. ویژگی های تجزیه و تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادین چه چیزی است؟

عوامل اساسی اقتصادی پویایی قیمت ها را در بازار فارکس تعیین کردند. این شاخص ها شاخص های کلیدی وضعیت اقتصاد ملی هستند که بر شرکت کنندگان بازار ارز و نرخ ارز تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر تحلیل بنیادین ارزیابی از وضعیت سیاست سیاسی، اقتصادی و مالی-اعتباری می دهد. مهم ترین مولفه در تحلیل بنیادین، اطلاعات مربوط به نرخ سود بانک های مرکزی، مسیر اقتصادی دولت، تغییرات احتمالی در زندگی کشور و همچنین انتظارات و شایعات مختلف است.

تمام رویدادهایی که در چارچوب تحلیل بنیادین در نظر گرفته می شوند، برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده اند. تمام اتفاقاتی که با کمک تحلیل بنیادین در نظر گرفته می شوند، می توانند برنامه ریزی و برنامه ریزی نشده ای داشته باشد. همه رویدادهای برنامه ریزی شده (انتشار شاخص های اقتصادی، اظهارات سیاستمداران، انتشار نتایج انتخابات و غیره) معمولاً وارد تقویم اقتصادی می شوند. رویدادهای برنامه ریزی نشده شامل هر گونه نیروی ماجور (آتش سوزی، بلایای طبیعی، حملات تروریستی و غیره) است.

انتشار داده ها در مورد عملکرد اقتصادی کشورهای پیشرو می تواند نرخ ارز را تا درجات مختلف تحت تأثیر قرار دهد. این داده ها می توانند با اهمیت به گروه های زیر ساختار داده شوند:

خیلی مهمه . از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید ناخالص داخلی؛
  • نسبت ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی در سال؛
  • تعادل کسری پرداخت؛
  • شاخص های تورم؛
  • داده های استخدام؛
  • داده های عرضه پول؛
  • نرخ تخفیف بانک ها؛
  • انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، انتخابات کنگره و سنا.

با اهمیت متوسط . در دسترس بودن واکنش نرخ ارز به این گروه خبری بستگی به وضعیت خاص در بازار دارد:

  • خرده فروشی؛
  • اندازه ساخت و ساز مسکن؛
  • ارزش سفارشات و سفارشات صنعتی برای کالاهای با دوام؛
  • شاخص پویایی حجم تولید صنعتی؛
  • شاخص قیمت تولید کننده کالاهای تولیدی؛
  • شاخص، که اندازه گیری سطح متوسط قیمت برای کالاها و خدمات (سبد مصرف کننده) برای یک دوره خاص در اقتصاد؛
  • بهره وری در اقتصاد.

جزئی:

  • نرخ ارز آتی؛
  • نرخ سپرده؛
  • شاخص های اوراق بهادار (نیکی، داو جونز، DAX و غیره) – رشد این شاخص ها نشان دهنده وضعیت خوبی از اقتصاد ملی است و به طور قابل توجهی تقاضا برای پول ملی این کشور را افزایش می دهد؛
  • پویایی قیمت اوراق قرضه دولتی.

۱۰. شروع در بازار فارکس

در حال حاضر شما آماده برای کار در بازار فارکس. شما با مفاهیم اساسی بازار ارز آشنا شدید، بر مکانیسم پلت فرم تجاری و باز کردن یک معامله تسلط داشتید، مبانی تحلیل تکنیکال و اساسی را مورد مطالعه قرار داده بودید. شما می توانید به کار و استفاده از احساس درونی و شهود خود را به کار، و یا شما می توانید عمیق تر مطالعه تمام انواع تجزیه و تحلیل است که به شما کمک می کند تا معاملات سودآور داشته باشید . همان طور که تمرین نشان می دهد، هر دو روش بسیار مؤثر هستند. همه اینها به میل و توانایی های شما بستگی دارد.

قبل از شروع به کار در بازار فارکس، توصیه می شود برای ارزیابی تمام خطرات ممکن است و سعی کنید به تجارت بر روی یک حساب نسخه ی نمایشی قبل از واریز و ورود به یک حساب واقعی است. بازار فارکس یک شانس واقعی برای رسیدن به موفقیت استقلال مالی است. همیشه به توصیه های معامله گران با تجربه گوش دهید، اطلاعات را مطالعه کنید، استراتژی های مختلف را آزمایش کنید –  هر کاری که ممکن است انجام دهید تا بر اصول کار در بازار ارز تسلط داشته باشد.  احساسات خود را کنترل کنید، به خصوص در صورت موفقیت. و در نهایت نکته مهم دیگر این است که همیشه روند را دنبال کنیم، زیرا از جهت آن است که موفقیت معاملات تجاری بستگی خواهد داشت.

اگر شما تصمیم به شروع معاملات و آماده برای انتخاب یک کارگزار، سپس به بخش “بررسی کارگزاران فارکس” بروید. برای شروع، ما به شما توصیه می کنیم که در یک حساب آزمایشی تمرین کنید و به محض اینکه شما قدرت شروع معاملات واقعی را احساس می کنید، خوشحال خواهیم شد که شما را در میان شرکت کنندگان انجمنمان ببنیم

تجارت فارکس: از کجا شروع کنیم

بسیاری از مردم در مورد بازار ارز فارکس شنیده اند: بعضی از تبلیغات، بعضی از دوستان.  مردم یا با تبلیغات بیش از حد مداوم با وعده کوه های طلایی یا ثروت زیاد داده میشود . یا تصورات که تنها افراد بسیار ثروتمند می توانند به تجارت مشغول شوند. در مورد اول، معامله گر آموزش را جدی نمی گیرد – مبتدیان ساده لوح به خواست شانس امیدوارند، و برای شک و تردید، تبلیغات بیش از حد باعث تحریک می شود و به عنوان هرزنامه های معمولی با آن ها برخورد میشود . و برخی از مردم حتی فکر می کنند که برای شروع تجارت در بازار فارکس، شما نیاز به سرمایه گذاری بلافاصله پول بیش از حد – و سپس شما می توانید درآمد زیادی.

هر دوی آن ها می توانند تنها برای معامله گران بی تجربه ای که تلاش می کنند با بازار ارز شروع به کار کنند درست باشد، و به این فکر کنند که چگونه و چقدر می توانید در فارکس درآمد داشته باشید، بدون اینکه از شرایط و قوانین آن خبر داشته باشند

هر مبتدی که در مورد چگونگی شروع معاملات در بازار ارز فکر می کند نیاز به به یاد داشته باشید:

برای تبدیل شدن به یک معامله گر، شما نیاز به مطالعه و تمرین زیادی – فارکس است که حداقل یک تخصص، به عنوان حداکثر – یک حرفه است

روند پول در آوردن در بازار ارز به خصوص آسان نیست – شما باید سخت کار کنید

شروع

تجارت در بازار فارکس نیاز به یک فرد به مقدار مشخصی از دانش و مهارت – آن را در این مورد بستگی دارد که چقدر یک معامله گر می تواند در فارکس درآمد داشته باشد . البته با این حال به تجربه نیاز است، اما این یک کسب و کار پرسود و امتیاز حرفه ای ها است. برای شروع، یک مبتدی نیاز به یادگیری دستگاه ترمینال تجاری، مطالعه واژگان حرفه ای لازم، پیدا کردن آنچه که ابزار برای تجزیه و تحلیل بازار است. دو راه برای شروع یادگیری وجود دارد:

شروع آموزش با کارگزار یا بروکر خود

این می تواند تقریبا هر کارگزار فارکس و یا مرکز خرید و فروش. بیشتر این شرکت ها یک یا چند دوره آموزشی فارکس را برای انتخاب به مبتدیان ارائه می دهند، جایی که آموزش های اولیه را در اختیار معامله گر آینده قرار می دهند و اصول اولیه کار را توضیح می دهند.،  که این موارد بیشتر بدرد افرادی میخورد که بودجه ای برای آموزش ندارند و میخواهند مسایل ابتدایی رو یاد بگیرند ، میتونن با شرکت در این کلاس  ها آموزش های اولیه رو فرا بگیرند

یک انتخاب عالی برای آموزش اولیه مبتدیان فارکس می تواند دوره اکسپرس “فارکس ساده است” که با استفاده از این دوره که توسط متخصصان و کارشناسان ما طراحی شده در مدت کوتاه تری تمام موارد مورد نیاز برای شروع معامله را فرا گرفته و اقدام به معامله و سود آوری کنید .
یکی دیگر از فرصت ها از مدرسه تجارت آنلاین است. آموزش در مدرسه آنلاین توسط متخصصان واجد شرایط با تجربه در بازارهای مالی انجام می شود. به منظور تماس با معلمان مدرسه، معامله گر تنها نیاز به نام ورود خود را در وب سایت انجمن بین المللی معامله گران فارکس و سپس از متخصصان راهنمایی بخواهید .

به یاد داشته باشید که قبل انتخاب دوره باید استادتان را به دقت انتخاب کنید که بهترین انتخاب رو کرده باشید و زمانی که رو هدر نداده باشید .

آموزش مستقل فارکس

با کمی تلاش، یک معامله گر تازه کار قادر خواهد بود برای پیدا کردن تمام دانش اساسی در اینترنت – سایت های تخصصی برای یادگیری تجارت در فارکس،پیدا کنید .  مزیت اصلی چنین آموزشی این است که مجبور نیستید هزینه آن را بپردازید. علاوه بر این، شما می توانید روند آموزشی خود را به همان اندازه که می خواهید سازماندهی کنید، و به همان اندازه که می خواهید وقت خود را صرف آن کنید.

برای خود مطالعه کنید ، یک مبتدی می تواند از فرهنگ لغت معامله گر از انجمن بین المللی معامله گران فارکس استفاده کند. بخش ارائه تمام مفاهیم اساسی لازم برای کار در بازار ارز فارکس. برای استفاده از دیکشنری، یک معامله گر تازه کار تنها نیاز به وارد کردن کلمه مورد نظر در یک زمینه خاص دارد. در صورت درخواست، سیستم یک لیست کشویی از کلمات مناسب برای پرس و جو را نمایش خواهد داد. علاوه بر این، سایت فرصتی را برای دانلود دیکشنری فراهم می کند.

در میان معایب خود مطالعه  یا آموزش مستقل این احتمال وجود دارد که یک مبتدی در مقدار زیادی از اطلاعات در ابتدا نامفهوم گم شود و نفهم د  که در صورت لزوم از چه کسی سوالی بپرسد. اما در این صورت می توانید از انجمن های موضوعی استفاده کنید که شرکت کنندگان در آن قادر خواهند بود پاسخ لازم را ارائه دهند.

یک کارگزار فارکس را انتخاب کنید

باید بروکری را انتخاب کنید که خدمات مناسبی ارایه دهد و همچنین حساب های آزمایشی داشته باشد . به همین دلیل است که انتخاب یک کارگزار فارکس باید تا حد امکان با دقت نزدیک شود. نظر:

    تجربه کارگزار

  • کیفیت پشتیبانی فنی
  • شهرت این شرکت
  • شرایط معاملات و برداشت
  • مقررات شرکت
  • شایستگی و ارتباط تجزیه و تحلیل
  • بیمه مسئولیت مشتری

قدمت کارگزار در بازار مالی می تواند بسیار بگوید. اولا، برای مدت طولانی (حداقل از ۵ سال) این شرکت موفق به به دست آوردن برخی از تجربه با مشتریان است. اگر سال هاست که کارگزار قدمت دارد این نشان می دهد که این شرکت می داند که چگونه اصول مدیریت ریسک را به درستی ترکیب کند و در برابر رقابت مقاومت کند – پس از همه اینها، انتخاب کارگزاران فارکس واقعا مهم است.

برای سال ها تجربه، یک شرکت خوب موفق به ایجاد یک نام شناخته شده و شهرت بی عیب و نقص می شود و بر اساس تجربه ای که در کار با معامله گران به دست می آورد، یاد خواهد گرفت که چگونه راحت ترین شرایط را برای مشتریان  فراهم کند. تاریخچه کارگزار را می توان با بررسی معامله گران مورد مطالعه قرار داد – معمولا آنها به طور فعال برداشت های خود را (منفی – به خصوص) در انجمن های تخصصی فارکس به اشتراک می گذارند.

باید به کار پشتیبانی فنی شرکت توجه خاصی کرد. این مهم است . توانایی تماس با پشتیبانی در هر زمان از روز و به سرعت دریافت پاسخ به یک سوال از هر پیچیدگی باید یکی از اولویت های اصلی برای یک معامله گر باشد.

استفاده از حساب آزمایشی

تنها یک معامله گر با تجربه قادر خواهد بود بدون ریسک از یک حساب واقعی کسب سود کند. مبتدی دیروز، پس از اتمام آموزش فارکس، مهارت های خود را در عمل و در حال حاضر می داند که چگونه با  پول در فارکس کسب سود کند ، اما در ابتدا تنها با کمک یک حساب نسخه ی نمایشی. برای باز کردن یک حساب آزمایشی، معامله گر مجبور به پرداخت نیست، و پر کردن و تجارت با کمک ارز مجازی در شرایط تجاری شبیه به معاملات واقعی انجام می شود.

سود یک حساب دمو این است که یک معامله گر تازه کار فرصت برای یادگیری نحوه کار با ترمینال تجاری، بررسی تمام تاکتیک ها و استراتژی های مورد علاقه به او و تست شاخص های مورد علاقه داده میشود. مزیت اصلی حساب آزمایشی این است که معامله گر با پول واقعی ضرر نمیکند .

درس فارکس

یادگیری بصری موثرترین راه برای جذب سریع اطلاعات جدید است: این امر با مطالعات متعدد رابطه ی مستقیم  دارد. بنابراین یادگیری معامله و درس فارکس برای معامله گران تازه کار مهم و اساسی است. یادگیری دانش پایه اولین مرحله برای یک مبتدی است. همه معامله گران موفق و با تجربه این مورد رو در نظر داشتند که کسب دانش مهمترین بخش هر عملی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *